Miranda

Jag trodde inte att jag någonsin skulle se henne igen, även om jag innerst inne hoppades på det. Ändå åkte jag dit hon alltid brukade vara, bara för att få det bekräftat; Att hon var borta för evigt & att vi aldrig skulle ses igen! Men i samma sekund som jag öppnade dörren såg jag henne. Min blick drogs som en magnet mot hennes uppenbara skönhet. Hon såg precis ut som jag mindes henne, även om hon hade åldrats. Ändå rådde det ingen tvekan om saken, det var min älskade Miranda.

Okej, hon var inte ensam, utan det fanns faktiskt tre(ursprungligen var de fyra xD) och sådär magiskt var nog inte ögonblicket heller. Men jag insåg att min favoritväxt( ja, Miranda är en växt) fanns kvar. Egentligen var det rätt väntat, eftersom den är dyr, stor och i mångas ögon även ful. Men ärligt talat hade jag nog förväntat mig att de slängt den/att frusit ihjäl, men den fanns alltså kvar!

Och den är numera på REA!!! 195 kronor kostar den fina växten, som just nu inte har en enda kanna. Det kan jag dock leva med, fram till våren då solen återvänder. Frågan är dock inte; "Ska jag köpa den?", utan "Var sätter man den!?". Det återstår att se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0