I, Robot



Det här har varit en bra dag! Först åkte vi snowboard i Vännäs mellan 12-15.30 och sedan blev det fika på Waynes. Faktiskt var det första gången som jag var där på..flera år! Minst 4-5 år sedan tror jag. Vet egentligen inte varför, men en sak är i alla fall säker; Det är väldigt mysigt på det caféet! Jag borde definitivt gå dit oftare, så nästa gång det blir fika kanske det till och med blir Waynes igen, vem vet!

En bra film visades faktiskt på TV ikväll, närmare bestämt "I, Robot". Jag missade tyvärr inledningen, men eftersom jag har sett flera gången innan gör det inte särskilt mycket, man fattar liksom ändå! "I, Robot" handlar, precis som namnet antyder, om robotar, bland annat. Historien inleds med att Kommisarie Spooner ska utreda ett fall där en forskare begått självmord. Spooner tillhör de fåtal som inte är positivt inställd till de robotar som tar mer och mer plats i samhället, och han misstänker direkt att dådet begåtts av en robot. Sedan följer en klassisk actionstory där huvudpersonen försöker finns sanningen, i det här fallet vem som dödat forskaren. Men inte helt oväntat börjar robotarna i samhället löpa amok och givetvis finns det bara en..eller möjligtvis två som kan rädda situationen.

Även om jag tycker att filmen är bra, måste jag erkänns att den faller under kategorin "förutsigbar", även om det finns några oväntade inslag här och där. Dock tycker jag inte det gör något om en actionfilm är lite förutsigbar, det viktigaste är att den känns spännande och underhållande. Sedan kanske jag måste tillägga att Will Smiths närvaro i filmen kanske gör filmen ytterligare lite bättre...

En bra film som är värd att ses, men som dock inte platsar på en lista på hundra filmer att se innan man dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0