Change

Idag läste jag igen om de fåniga "storleksskyltarna" som man har infört på underklädesbutiken Change. Det är obegripligt att förstå hur de tänkte när de bestämde att de butiksanställda på Change måste skylta med sin BH-storlek under arbetstid. Rent spontant fattar jag inte vitsen med att öppet visa hur stora bröst jag har, men jag antar att det finns någon långsökt tanke bakom det hela. Troligtvis är det en manlig chef som tyckte att det var en rolig idé, för jag har väldigt svårt att tro att en kvinnlig chef skulle vilja utsätta andra kvinnor för detta märkliga beteende. Om man som anställd vill hänvisa till sin BH-storlek kan väl göra det ändå, även om den inte är utskriven på en skylt!

Jag vet inte riktigt hur jag skulle känna om jag jobbade på Change, men jag antar att det kanske inte skulle kännas riktigt 100 %. Jag skulle nog omedvetet börja jämföra storlekar med andra eller fundera på vad siffran eventuellt skulle kunna innebära på nästa personalfest...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0