Role Models


För ett tag sedan såg jag på filmen Balls Out, som fick mig att vilja se fler liknande komedier. Därför laddade jag ner Role Models. Den ena huvudkaraktären spelas av Seann William Scott, som även spelar huvudrollen i Balls Out. Han är en bidragande orsak till att jag ens valde att se filmen, eftersom han är underhållande, även om han bara kan spela en typ av person. Men det tycker inte jag spelar någon roll, eftersom det finns gott om sådana typer av skådespelare, ibland känns det som att de bara är sig själva! T.ex. Charlie Sheen i 2 1/2 men, hans rollfigur har till och med samma namn liksom!

Men tillbaka till Role Models, en historia om hur två energidrycksförsäljare slutar som mentorer för barn i behov av förebilder. Wheeler och Danny åker runt mellan skolar för att sälja sin energidryck under namnet Minotaur, och det fungerar rätt bra. Tills en dag då tillvaron sakta börjar smulas sönder, och allt inleds med att Danny friar till sin flickvän. Istället för att svara ja, väljer hon att dumpa honom, vilket leder till Danny blir helt förkrossad. Han tar ut sin ilska och missnöje inför alla barn på en skola, och när han och hans kumpan försöker fly fältet, slutar allt i totalt kaos! Istället för fängelse erbjuds de att ställa upp som ofrivilliga volontärer på "Sturdy Wings", ett slags dagcenter för barn i behov av vuxna förebilder, eller bara sällskap. På centret kör man på ett slags kompissytem baserat på att varje barn är en "Little" som i sin tur har varsin "Big". Men det visar sig snart att det inte bara är Wheeler och Danny som är negativt inställda till befinna sig på Sturdy Wings..

Det enda jag har att säga om den här filmen är att den fungerar, varken superbra eller jättedålig. Ett typiskt exempel på en film som är bra, varken mer eller mindre. Troligtvis kommer jag inte minnas att jag sett den här filmen, om ett halvår, och det är nog inget som jag kommer lida av direkt heller. En i mängden komedier, utan tvekan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0