Paranormal Activity


Skrämmande länge sedan jag såg en skräckfilm, och av alla man kan se blev det Paranormal Activity den här gången. Och det kan vara så att min lilla fobi för mörker är anledningen till att jag inte ser skräckfilmer ensam..

Men alltså..Paranormal Activity, det är en bra film, även om jag inte tycker att den är såå läskig som den sägs vara, för det händer egentligen inte mycket. Det läskiga i den är att den är filmad så att det ska se ut som att paret verkligen har filmat i sitt eget sovrum, så att man ska bli osäker angående om filmen är en äkta inspelning! Jag har hittills inte läst något som tyder på det, även om den gick  lite "rykten" om att personerna som spelade i filmen i själva verket dött på riktigt, men det känns väldigt osannolikt.

En samman fattning av handlingen för den som lyckats undgå; En kvinna känner sig förföljd/hemsökt av någonting, och dett har pågått sedan hon var 11 år gammal. När filmen börjar har känslan av att vara förföljd ökat igen, men nu vill Katie lösa problemet och få det hela att försvinna. Hon bor tillsammans med sin pojkvän Micah, som påstår att hon tror på vad hon berättar att hon upplever, även om han trots allt verkar lite skeptisk. Han föreslår att de ska filma vad som händer under natten när de sover, för att försöka se om något fastnar på film. Paret försöker sedan förstå vad som händer och finna en lösning på det alltmer obehagliga problemet.

Dock tycker jag ändå att Paranormal Activity är en bra film, den fyller sitt syfte och skrämmer upp betraktaren, utan några datoranimerade monster eller överdrivna slaktscener. Efter alla invecklade japanska skräckfilmer, och och amerikanska effektpimpade covers på dessa, är det nästa mer skrämmande med denna film. Där man aldrig får se hur "demonen" ser ut, vilket gör att mystiken och skräcken dröjer sig kvar lite längre..För nu vet man fortfarande inte vad man ska titta efter innan man somnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0