Love Hina


Om man har lite tid över, är det alltid bra att ha en tv-serie som man kan följa. Därför är det smart att alltid ha minst en serie på datorn, så att man kan kolla ett avsnitt eller två, när man känner för det. Just nu tittar jag på en anime-serie som heter Love Hina. För er som inte vet så kan jag berätta att anime är detsamma som manga i filmform. Love Hina finns även som vanlig manga, och det var så jag upptäckte serien från början. Det var ett par år sedan jag läste böckerna(minns inte hur många de är), men för ett tag sedan kom jag att tänka på Love Hina, och bestämde mig för att kolla om den fanns som anime. Lyckligtvis gjorde den det, och nu har jag sett nästan hälften av alla avsnitt.

Love Hina handlar om killen Keitaro som försöker uppfylla ett löfte han gett till en flicka för flera år sedan. Två år gammla bestämde de att de skulle ses igen, på universitetet Todai, i Tokyo. Tyvärr är Keitaro ingen smart kille, och han har redan misslyckats för andra gången med att bli antagen till Todai. Efter att ha misslyckats för andra gången söker han upp sin farmors vandrarhem, Hinata Inn, för att få någonstans att bo. Tråkigt nog är farmodern på resa och vandrarhemmet har förvandlats till ett pensionat för tjejer. Men efter några förhandlingar lyckas han få stanna ändå, om han tar på sig rollen som föreståndare för pensionatet.

Under serien får man sedan följa hans kamp för att ta sig in på pensionatet, hans kärleksproblem och hans vardag. Serien är både underhållande, och lite snuskig, likt de flesta manga/anime-serier. Det roliga med anime är att de visar mycket känslor, och det finns ofta gott om drama i historierna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0