En sockrad tillvaro

Idag gjorde jag ett besök på biblioteket för att läsa lite tidningar. Det är mest det jag brukar göra på biblioteket, eftersom jag sedan 1,5 år tillbaka har ett spärrat lånekort, vilket hindrar mig från att låna böcker. Lite tråkigt kan tyckas, men jag har det hellre på det sättet än att krypa till korset och betala mina "låneböter". Men idag var det tidningsavdelningen som var målet(på övervåningen för er som missat) och som bekant finns det bara tre tidningar som är värda att läsas; Tattoo, Djurskyddets tidning och...Amelia. Djurskyddets tidning för det här halvåret har jag redan läst, senaste numret av Tattoo gjorde mig lite skeptisk, så det blev Amelia idag. Bra tidning, mer reportage & mindre mode!

Jag kollade igenom de obligatoriska "Så gick jag ner X kilo-reportagen", och hittade en så kallad metod stack ut ur mängden. Just den tjejen beskrev sig själv som en föredetta sockerberoende, och när man hittar en sådan text måste man ju bara läsa! Lite roligt/tragiskt när hon berättade om hur hon gick till olika affärer när hon handlade, för att de i kassan inte skulle känna igen henne. Hon försökte alltså gömma sina massiva godisinköp på så sätt. Hennes metod för att gå ner i vikt/bli av med godissuget var att låta sig hypnotiseras. Enligt henne gick det till så att hon först gav hypnotisören en bild av situationen, och sedan skulle hon föreställa sig att hon åt godis. Där gick hynotisören in och "raderade" den bilden, och ersätte med en annan, en målbild som visade att hon lät bli godisen.

Som sagt..känner mig lite skeptisk, även om jag på något sätt tror att hypnos kan fungera. Frågan är om det är starkt nog att hantera ett beroende? Om hypnos kan göra det är det i så fall väldigt bra. Kanske vore något?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0