En Idiot på Resa


Ikväll var det ett roligt program på ettan, som heter "En idiot på resa". Det roliga med programmet är själva personen som de har tvingat att resa till olika ställen, mestadels lite smått farliga platser. Han är otroligt pessimistisk och han kan knappt uppskatta någonting. Okej, det låter nog inte särskilt underhållande, men han verkar inte ens fatta själv hur komisk han låter. Hela programmet är ett slags practical joke där de tvingar Karl att korsa sina inre gränser, om och om igen! I dagens avsnitt av serien besökte han Israel, Palestina & Petra, i Jordanien.

Själv skulle jag inte vilja åka till Israel & Palestina, det känns inte riktigt säkert och jag kan inte heller komma på någon bra anledning att åka dit. Det enda sevärda jag känner till är "Klagomuren" och jag har inget större behov att se den heller. Dock blev jag väldigt sugen på att bada i Döda Havet, och testa att flyta i det salta vattnet. Det vore verkligen en cool upplevelse. Dessutom blev jag fascinerad av Petra, en hel stad som huggits fram ur ett berg! Det klassas dessutom som ett av jordens 7 nya underverk, vilket är helt förståeligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0