Balls Out

Igår när jag zappade mellan mina fyra tvkanaler(1,2,4,6) fastnade jag för filmen Balls Out. En riktigt klassisk amerikansk komedi, som är perfekt att titta på runt 00-01 på natten. Man behöver inte fokusera till 100 %, utan det räcker med typ..30. I stilen påminner den en hel del om American Pie, så om man har svårt för de filmerna, gillar man nog inte Balls Out särskilt mycket heller! En av skådespelarna från American Pie är dessutom med i den här filmen också, Seann William Scott(spelar Stifler i de första Am.Pie-filmerna). Seann är faktiskt väldigt rolig att se i filmer, även om han bara tycks ha en stil: Ogenerad Sexgalen snuskis. Men det kan jag ha överseende med!

Balls Out handlar om ett föredetta tennisproffs, Gary, som jobbar som vaktmästare på en skola. För att stilla sin längtan efter tennis, börjar han coacha skolans tennislag, vilket blir en riktig utmaning. I vanlig ordning får man en riktig "kämpa på, ge aldrig upp"-känsla av den här filmen, vilket bidrar till att man så gärna ser dem.

En sak som skiljer den här filmen från andra i samma kategori, är att den inte fokuserar lika mycket på kärlek. Utan allt kärleksaktigt pågår som en slags bihandling, i bakgrunden. Istället ligger fokus mer på budskapet; Ge inte upp! Jag gillade filmen och den levde upp till mina förväntningar, så den rekomenderas för de som gillar "amerikanska highschool-komedier".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0