Alla får Ligga

Jag tror jag har funnit en ny bibel, som är mer i min smak än den klassiskt tråkiga kristna biblen. "Alla får Ligga" heter boken, som ger tips på saker att tänka på då man raggar, eller bara allmänt i sociala sammanhang. Jag ser den inte riktigt som ett säkert framgångsrecept, utan mer som en guide som kan hjälpa mig(eller någon annan) att öka våra chanser att lyckas. Oavsett vilket målet för tillfället är! Kanske kan man till och med se boken som en nybörjarguide för den socialt ovane eller den raggningsmässigt strandade personen, som behöver lite(eller väldigt mycket) hjälp på traven med saker som många anser självklara.

Än så länge har jag bara hunnit läsa halva boken, och jag kommer verkligen inte ihåg allt jag läst, men förhoppningsvis har något fastnat i mitt undermedvetna, så att jag automatiskt bara vet hur jag ska agera då tillfälle ges. Men jag har ändå fått mig en del mindre tankeställare genom att läsa dessa sidor, och jag anar att det kommer bli en del fler innan boken är slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0